Korkeasaarella on positiivinen imago Taloustutkimuksen vuosittain tekemä Vapaa-ajankohteiden yrityskuvat -tutkimus on valmistunut. Tutkimuksessa oli mukana 23 kotimaista vapaa-ajankeskusta ja tiedot kerättiin syksyllä 2017. Korkeasaari lukeutuu yhä maan tunnetuimpiin vapaa-ajan kohteisiin, ja tulee heti täpärästi kakkosena Linnanmäen jälkeen. Korkeasaaren kokonaistunnettuus kasvoi vuoden takaisesta neljä prosenttiyksikköä. Yleisarvosanoissa Korkeasaari sijoittuu viidenneksi tuloksella 8,15, mikä on selkeästi yli toimialan keskiarvon 7,94. Ensimmäisen sijan jakavat Powerpark ja Heureka. Kolmantena tulee Linnanmäki ja neljäntenä Särkänniemen huvipuisto. Vapaa-ajan kohteiden tärkeimpänä valintakriteerinä asiakkaat pitävät hintatasoa. Pääkaupunkiseudulla sijaitsevista kohteista Korkeasaaren hintamielikuva on vertailuryhmän positiivisin. Vapaa-ajankeskukset kokonaisuutena saavat parhaat arvionsa sopivuudesta koko perheelle, tässä Korkeasaari säilyttää ykkösasemansa edellisvuosien tapaan. Korkeasaari saa myös kiitosta kohteen sijainnista ja monipuolisuudesta. Eläintarhan johtaja Sanna Hellström tunnistaa Korkeasaaren vahvuudet, mutta näkee myös kehitettävää: ”Korkeasaarella on pitkä historia ja tämä on lähes kaikkien tuntema paikka, mikä on hieno asia. Eläimet ovat aina kiinnostavia ja saari itsessään on hieno, mutta Korkeasaaren pitää myös uudistua, jotta vetovoima säilyy.” Tutkimuksen perusteella Korkeasaareen toivotaankin lisää uudistuksia ja kehitystä kahvila- ja ravintolapalveluihin, joskin molemmilla osa-alueilla yleisön arvio on parantunut viime vuodesta. Tulokset osoittavat, että kilpailu vapaa-ajanviettopaikoista on tiukentunut. Korkeasaarella on joka tapauksessa varsin positiivinen imago ja vakaa asema vapaa-ajan sektorilla. Keskustelu